Raport zgód marketingowych
Raport zgód marketingowych (menu: Raporty → Pozostałe → Raport zgód marketingowych) pozwala monitorować pozyskiwanie oraz utratę zgód marketingowych w procesach sprzedaży. Służy do analizy pracy salonów, poszczególnych pracowników oraz jakości procesów związanych z obsługą klienta.
Raport umożliwia analizę m.in. liczby procesów:
w wybranym zakresie dat,
w których utracono zgodę,
w których pozyskano zgodę na dowolnym kanale,
w których wycofano zgody (wszystkie kanały ustawione na „NIE”),
zakończonych procesów mających co najmniej jedną zgodę na dowolnym kanale,
aktywnych procesów pozostających w realizacji, jeśli włączono odpowiedni filtr.
Zasady działania raportu – szczegóły
Kanał „poczta tradycyjna”
Kanał poczta tradycyjna jest teraz uwzględniany w raporcie tylko wtedy, gdy zgoda została zaktualizowana na „NIE” w trakcie procesu.
Jeśli klient:
nigdy nie wyraził opinii w tym kanale (brak odpowiedzi) lub
zgoda była wcześniej na „NIE”, → wówczas kanał poczta tradycyjna nie jest pokazywany w raporcie zgód.
W efekcie raport pokazuje wyłącznie te przypadki, w których klient aktywnie zaktualizował zgodę na „NIE” dla poczty tradycyjnej.
Filtry dostępne w raporcie
Dane w raporcie możesz zawęzić za pomocą następujących filtrów:
Zakres dat — ogranicza wyniki do procesów w wybranym przedziale czasu (rozpoczęcie / zakończenie zależnie od konfiguracji raportu).
Status procesu sprzedaży — wybór statusów (np. zakończone, w realizacji) pozwalający analizować zarówno procesy finalne, jak i aktywne.
Typ pojazdu — filtr według rodzaju pojazdu przypisanego do procesu.
Typ konta klienta — możliwość wyboru: Konsument, JDG, Firma (można zaznaczyć jeden lub kilka; brak wyboru = wszystkie typy).
Salon — po wybraniu konkretnego salonu raport pokazuje dane z rozbiciem na poszczególnych pracowników salonu.
Kolumny w raporcie
Raport przedstawia m.in.:
Liczbę procesów – ogólną liczbę procesów uwzględnionych w zestawieniu.
Liczbę zakończonych procesów z min. 1 zgodą – procesy zakończone, które w momencie rozpoczęcia miały co najmniej jedną zgodę marketingową.
Liczbę procesów, w których dealer ustawił zgodę na „NIE” (na dowolnym kanale).
Liczbę procesów gdzie dealer pozyskał zgodę na TAK
Liczba procesów gdzie dealer oznaczył zgodę na NIE we wszystkich kanałach
Liczba procesów zamknięta z minimum jedną zgodą w dowolnym kanale
Szczegóły procesów
Po kliknięciu w dowolną wartość liczbową w raporcie otwiera się popup ze szczegółami procesu, który zawiera kolumny:
Data utworzenia procesu – data rozpoczęcia procesu sprzedaży.
Data zamknięcia procesu – data zakończenia procesu (widoczna tylko dla procesów zakończonych).
Proces sprzedaży – nazwa lub numer procesu.
Nazwa klienta – imię i nazwisko klienta lub nazwa firmy.
Właściciel procesu – pracownik odpowiedzialny za dany proces.
Z poziomu okna szczegółów możesz także:
przejść bezpośrednio do panelu klienta (w tym celu kliknij imię i nazwisko klienta),
otworzyć konkretny proces sprzedaży, aby zobaczyć pełne szczegóły lub dokonać dalszych akcji (w tym celu kliknij markę i model).
Popup umożliwia szybkie sprawdzenie zarówno statusu procesu, jak i informacji o klientach oraz właścicielach procesów, bez konieczności przeglądania całej bazy.
Wartości procentowe
W zestawieniach liczbowych raport prezentuje również wyniki w formie procentowej.
Procenty liczone są względem kolumny „Liczba procesów”, co umożliwia szybkie porównanie efektywności pomiędzy pracownikami i salonami.
Eksport danych
Raport można wyeksportować do pliku Excel za pomocą dedykowanego przycisku znajdującego się po lewej stronie filtrów.




