Przejdź do głównej zawartości

RAPORTY - Raport zgód marketingowych

U
Napisane przez Urs Kaczmarek
Zaktualizowano w tym tygodniu

Raport zgód marketingowych

Raport zgód marketingowych (menu: Raporty → Pozostałe → Raport zgód marketingowych) pozwala monitorować pozyskiwanie oraz utratę zgód marketingowych w procesach sprzedaży. Służy do analizy pracy salonów, poszczególnych pracowników oraz jakości procesów związanych z obsługą klienta.

Raport umożliwia analizę m.in. liczby procesów:

  • w wybranym zakresie dat,

  • w których utracono zgodę,

  • w których pozyskano zgodę na dowolnym kanale,

  • w których wycofano zgody (wszystkie kanały ustawione na „NIE”),

  • zakończonych procesów mających co najmniej jedną zgodę na dowolnym kanale,

  • aktywnych procesów pozostających w realizacji, jeśli włączono odpowiedni filtr.


Zasady działania raportu – szczegóły

Kanał „poczta tradycyjna”

Kanał poczta tradycyjna jest teraz uwzględniany w raporcie tylko wtedy, gdy zgoda została zaktualizowana na „NIE” w trakcie procesu.

  • Jeśli klient:

    • nigdy nie wyraził opinii w tym kanale (brak odpowiedzi) lub

    • zgoda była wcześniej na „NIE”, → wówczas kanał poczta tradycyjna nie jest pokazywany w raporcie zgód.

W efekcie raport pokazuje wyłącznie te przypadki, w których klient aktywnie zaktualizował zgodę na „NIE” dla poczty tradycyjnej.


Filtry dostępne w raporcie

Dane w raporcie możesz zawęzić za pomocą następujących filtrów:

  • Zakres dat — ogranicza wyniki do procesów w wybranym przedziale czasu (rozpoczęcie / zakończenie zależnie od konfiguracji raportu).

  • Status procesu sprzedaży — wybór statusów (np. zakończone, w realizacji) pozwalający analizować zarówno procesy finalne, jak i aktywne.

  • Typ pojazdu — filtr według rodzaju pojazdu przypisanego do procesu.

  • Typ konta klienta — możliwość wyboru: Konsument, JDG, Firma (można zaznaczyć jeden lub kilka; brak wyboru = wszystkie typy).

  • Salon — po wybraniu konkretnego salonu raport pokazuje dane z rozbiciem na poszczególnych pracowników salonu.


Kolumny w raporcie

Raport przedstawia m.in.:

  • Liczbę procesów – ogólną liczbę procesów uwzględnionych w zestawieniu.

  • Liczbę zakończonych procesów z min. 1 zgodą – procesy zakończone, które w momencie rozpoczęcia miały co najmniej jedną zgodę marketingową.

  • Liczbę procesów, w których dealer ustawił zgodę na „NIE” (na dowolnym kanale).

  • Liczbę procesów gdzie dealer pozyskał zgodę na TAK

  • Liczba procesów gdzie dealer oznaczył zgodę na NIE we wszystkich kanałach

  • Liczba procesów zamknięta z minimum jedną zgodą w dowolnym kanale


Szczegóły procesów

Po kliknięciu w dowolną wartość liczbową w raporcie otwiera się popup ze szczegółami procesu, który zawiera kolumny:

  • Data utworzenia procesu – data rozpoczęcia procesu sprzedaży.

  • Data zamknięcia procesu – data zakończenia procesu (widoczna tylko dla procesów zakończonych).

  • Proces sprzedaży – nazwa lub numer procesu.

  • Nazwa klienta – imię i nazwisko klienta lub nazwa firmy.

  • Właściciel procesu – pracownik odpowiedzialny za dany proces.

Z poziomu okna szczegółów możesz także:

  • przejść bezpośrednio do panelu klienta (w tym celu kliknij imię i nazwisko klienta),

  • otworzyć konkretny proces sprzedaży, aby zobaczyć pełne szczegóły lub dokonać dalszych akcji (w tym celu kliknij markę i model).

Popup umożliwia szybkie sprawdzenie zarówno statusu procesu, jak i informacji o klientach oraz właścicielach procesów, bez konieczności przeglądania całej bazy.


Wartości procentowe

W zestawieniach liczbowych raport prezentuje również wyniki w formie procentowej.
Procenty liczone są względem kolumny „Liczba procesów”, co umożliwia szybkie porównanie efektywności pomiędzy pracownikami i salonami.


Eksport danych

Raport można wyeksportować do pliku Excel za pomocą dedykowanego przycisku znajdującego się po lewej stronie filtrów.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?