Przejdź do głównej zawartości

RAPORTY - Analiza efektywności pracy

U
Napisane przez Urs Kaczmarek
Zaktualizowano w tym tygodniu

Analiza efektywności pracy

Aby wiedzieć czy we właściwy sposób dział sprzedaży wykorzystuje potencjał rynku, spływające leady czy rekomendacje konieczna jest szczegółowa analiza pracy doradców.

Efektywność pracy doradców możemy znaleźć w trzech miejscach w systemie:

  • w raporcie ruchu gdzie wybranie odpowiednich filtrów pozwala mierzyć efektywność w bardzo szczegółowy sposób

  • na pulpicie, który jest narzędziem do codziennej analizy tego, co dzieje się w salonie oraz na wyznaczanie celów poszczególnych działań na lejku sprzedaży

Efektywność to liczba wyrażona w procentach będąca w nawiasie obok (w przypadku dwóch pierwszych) lub poniżej (w przypadku lejka sprzedaży) danego parametru.

Ważne!

Liczba ta jest liczona zawsze w stosunku do liczby nowych procesów.

Przykład:

Handlowiec dodał 10 procesów w danym miesiącu. Pozostałe parametry wyglądały tak:

  • 30 spotkań/telefonów (skuteczność 300%)

  • 7 jazd próbnych (skuteczność 70%)

  • 8 ofert (skuteczność 80%)

  • 4 zamówienia (skuteczność 40%)

  • 2 faktury (skuteczność 20%)

  • 2 wydania (skuteczność 20%)

Dodatkowo raport ruchu w salonie oraz raport rezygnacji pokazuje parametry: oferty F&I, ofert akcesoria, rezygnacje.

Zastosowanie praktyczne:

  • wyznaczenie planu w pierwszym etapie pracy na systemie (1-3 miesiąca) ma na celu sprawdzenie czy doradcy w ogóle rejestrują swoje aktywności w systemie - jeśli ktoś w każdym parametrze ma wartości pomiędzy 80% a 100% wówczas pewne jest, że w systemie nie rejestruje wszystkich aktywności

  • wyciąganie wniosków i planowanie przyszłych działań - w momencie, gdy mamy pewność, że wszystkie aktywności są rejestrowane możemy wyciągać wnioski biznesowo-rozwojowe.

Przykład 1:

Jeśli dany handlowiec ma efektywność zamykania transakcji niższą niż np. wynik najlepszego handlowca lub średnia dla całego salonu, wówczas jest to dla niego obszar rozwojowy.

Przykład 2:

Jeśli dany handlowiec ma skuteczność wygrywania wyższą niż inne osoby w dealerstwie być może to materiał na wewnętrznego trenera, który podzieli się swoimi wynikami z kolegami.

Przykład 3:

Analiza historycznych wyników efektywności pozwala na właściwe wyznaczenie celów na nadchodzące miesiące. Pozwala to na zaplanowanie realnych działań aby osiągnąć wyniki sprzedaży.

Video: Jak czytać lejek sprzedaży?

Z tego materiału dowiesz się:

  • jak czytać dane z lejka sprzedaży

  • jak używać filtrów

  • co konkretnie pokazują kolejno warstwy lejka

  • co oznaczają liczby, dane procentowe i te w nawiasie

  • co oznaczają strzałki

  • jak przejść do statystyk szczegółowych


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?