Zadanie w systemie DealerCRM jest to czynność do wykonania, związana z obsługą klienta i zaplanowana w określonym terminie oraz - w zdecydowanej większości - dotycząca procesu sprzedaży.
Wszystkie zadania powiązane z procesem są widoczne w górnej części panelu procesu.
Po utworzeniu procesu sprzedaży jedną z pierwszych czynności powinno być pozostawienie notatki o wykonanych dotychczas z klientem działaniach oraz zaplanowanie kolejnego kontaktu - zadania.
W tym celu należy skorzystać z przycisku Planowanie zadań i wypełnić formularz notatki oraz planowania zadania.
Formularz zawiera pola wymagane (oznaczone gwiazdką) oraz opcjonalne.
Charakterystyka pól formularza:
"Inicjatywa" - oznacza stronę aktywności, po której leży inicjatywa wprowadzanej akcji;
"Rodzaj notatki" - jest to typ aktywności, który został lub ma zostać wykonany;
"Powiadom właściciela procesu" - jest to pole opcjonalne, po oznaczeniu którego, właściciel procesu otrzyma powiadomienie o wprowadzonej notatce;
"Treść notatki" - zapis, który pojawi się finalnie jako notatka w historii pracy z klientem;
"Cel aktywności" - pozwala określić cel planowanego w przyszłości działania;
"Przypomnij o" - pole tekstowe, w którym można wprowadzić wszelkie informacje niezbędne do wykonania zadania;
"Data rozpoczęcia" - data, w której planowana jest rozpoczęcie zadania;
"Godzina rozpoczęcia" - godzina, w której planowane jest rozpoczęcie zadania;
"Cały dzień" - pole przydatne w momencie kiedy zadanie nie musi mieć określonej precyzyjnej godziny rozpoczęcia i zakończenia; po jego zaznaczeniu pola "Godzina rozpoczęcia", "Data zakończenia" i "Godzina zakończenia" znikają i do uzupełnienia pozostaje jedynie "Data rozpoczęcia" oznaczająca w tym wypadku termin wykonania zadania;
"Data zakończenia" - data, w której planowane jest zakończenia zadania;
"Godzina zakończenia" - godzina, w której planowane jest zakończenie zadania;
"Dodaj plik" - pole pozwalające na zapisanie pliku, który następnie będzie dostępny w zaplanowanym do wykonania zadaniu.
Po zapisaniu uzupełnionego formularza, w "Historii pracy" z klientem pojawi się notatka o wykonanej czynności. Z kolei w "Zadaniach powiązanych z tym procesem" widoczne będzie zaplanowane zadanie.
Od tego momentu podczas wykonywania zadania, system każdorazowo będzie oczekiwał zaplanowania kolejnego działania z klientem.
Obowiązek planowania kolejnego kontaktu podczas wykonywania zadania w procesie sprzedaży kończy się w momencie, kiedy proces osiągnie status "Wydany" lub zostanie oznaczona rezygnacja klienta (status procesu: "w opiece (rezygnacja)").
W takim wypadku w zadaniu pojawi się opcja Nie planuj kolejnych zadań.
Wskazówka ✔
Pozostawienie notatki może mieć swoje odzwierciedlenie w statystykach użytkownika jako "Aktywność". Więcej na temat sposobu zliczania aktywności w procesie sprzedaży znajdziesz w artykule dotyczącym lejka sprzedaży.




