Przejdź do głównej zawartości

PROCES SPRZEDAŻY - Tworzenie oferty

Karolina Marach avatar
Napisane przez Karolina Marach
Zaktualizowano ponad 3 tygodnie temu

Nieodzownym etapem obsługi klienta w ramach procesu sprzedaży jest przygotowanie dla niego oferty. W niniejszym artykule prezentujemy jak to zrobić.

W procesie sprzedaży przejdź do zakładki Oferty.

Następnie, w zależności od konfiguracji salonu, możliwe są dwa podstawowe warianty:

  • Generowanie oferty z poziomu systemu

  • Wgrywanie oferty z zewnątrz PDF

Generowanie z poziomu systemu

W tym wariancie masz możliwość przygotowania szczegółowej oferty w oparciu o dostępne w CRM cenniki.

W formularzu znajdziesz takie sekcje jak:

  • "Oferta na model" - wybierz model, na który chcesz przygotować ofertę;

  • "Informacje o pojeździe" - uzupełnij informacje na temat pojazdu;

  • "Kalkulacja" - w tym miejscu masz możliwość wyboru cennika i dodania opcji dodatkowych, dodania rabatu, czy przeliczenia ceny;

  • "Akcesoria dodatkowe" - możesz dodać akcesoria dodatkowe spośród dostępnych w tabeli;

  • "Zdjęcie główne" i "Galeria oferty" - tutaj opcjonalnie załącz własne zdjęcia lub skorzystaj z domyślnie przypisanych do modelu;

  • "Podsumowanie oferty" - w tym miejscu zobaczysz podsumowanie swojej oferty;

  • "Uwagi dot. oferty" - możesz dodać uwagi do oferty;

  • "Finansowanie i ubezpieczenie" - uzupełnij informacje na temat finansowania i ubezpieczenia.

Po uzupełnieniu formularza możesz podejrzeć przygotowaną ofertę (Podgląd oferty) lub wygenerować ją dla klienta (Generuj ofertę). Wygenerowana oferta pojawi się na liście ofert przypisanych do procesu.



Wskazówka ✔

W celu przyspieszenia swojej pracy, jeśli przygotowywałeś podobną ofertę dla innego klienta, możesz z niej skorzystać i pobrać do bieżącego procesu sprzedaży korzystając z funkcji wczytaj ofertę od innego klienta.

Wgrywanie z zewnątrz PDF

Ta opcja generatora pozwala na wprowadzenie wyłącznie podstawowych informacji na temat pojazdu i dodanie pliku PDF z ofertą (np. jeśli Dealer korzysta z zewnętrznego narzędzia do przygotowywania ofert, a w CRM jedynie je ewidencjonuje).


Formularz w przypadku tego generatora jest znacznie uproszczony (względem generatora systemowego).


Po jego uzupełnieniu i zapisaniu oferta pojawi się na liście ofert przypisanych do procesu.

Wskazówka ✔

Istnieje możliwość wyłączenia wymagalności "Pliku z ofertą". W razie chęci wprowadzenia zmiany, zapraszamy osoby decyzyjne w organizacji do zgłoszenia takiej potrzeby przez Pomoc.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?