Integracja V2 Focus i DealerCRM
Zalety integracji V2
W wersji V2 powstała nowa wersja widgetu dla połączenia przychodzącego, która:
wyświetli zadania powiązane z dzwoniącym klientem jeżeli klient istnieje w DealerCRM,
wyświetli jednego lub więcej klientów powiązanych z danym numerem, a nazwa klienta jest jedocześnie linkiem do strony klienta w CRM,
umożliwia dodanie leada lub klienta,
klasyfikatory - w CRM zapisywane będą klasyfikatory po zakończonych połączeniach w historii pracy z klientem zarówno dla sytuacji gdy pracujemy z użyciem Webphone czy pracujemy w panelu Focus. Warunkiem koniecznym jest ustawienie klasyfikatora po rozmowie.
Po stronie aplikacji Webphone po każdym zakończeniu połączenia możliwe jest wybranie klasyfikatora połączenia.
W historii pracy z klientem w CRM odłoży się notatka o połączeniu przychodzącym lub wychodzącym po zakończeniu połączenia razem z klasyfikatorem wybranym w Webphone. Przykład wyglądu takiej notatki:
Raport rozmów
W raporcie rozmów zapisane zostaje połączenie dla klienta istniejącego w CRM, jak na przykładzie niżej razem z linkiem pobierającym plik z rozmową.
Jeśli klient nie istnieje w DealerCRM wtedy z widoku raportu można dodać takiego klienta:
Strona klienta
Ze strony klienta można wykonać kilka akcji:
sprzedaż
odkup
zadanie (nowość)
Można również na stronie klienta odfiltrować notatki w historii klienta do samych rozmów.
Eksport kampanii wychodzących do Focusa
Uwaga: po stronie Focus należy skonfigurować dodatkowo dwa pola do których CRM będzie przekazywał dane:
Dealer_crm - link do karty klienta DCRM
Nazwa - nazwa klienta
Kampanie utworzone w DealerCRM można eksportować do obdzwonienia do aplikacji Focus.
Przejdź do menu Marketing / Utwórz nową kampanię
Wprowadź dane do kampanii jak nazwa i opis i Zapisz
Wybierz kanał dystrybucji dla tego typu kampanii eksportowanych do Focus najlepiej wybierz opcję kampania e-mail.
3. Następnie zostaniesz przekierowany/przekierowana do listy kampanii z listy kliknij Wybierz odbiorców
4. Na tym etapie możesz wykorzystać bazę CRM do dobrania odbiorców lub skorzystać z własnej bazy.
5. Następnie na liście kampanii uzupełnij treść swojej kampanii, tutaj te dane trzeba uzupełnić ale nie będą przekazane do Focus.
6. Następnie możesz kliknąć uruchom kampanię.
7. Po uruchomieniu pojawi się możliwość eksportu kampanii do aplikacji Focus
8. Klikając przycisk eksportu otrzymasz listę kampanii skonfigurowanych po stronie Focus do których możesz przesłać rekordy kampanii:
9. Wybierz odpowiednią kampanię lub utwórz po stronie Focusa nową i wyeksportuj rekordy.
Konfiguracja konta dla integracji V2
Dla skonfigurowania konta w tym wariancie przejdź do panelu Focus do menu Administracja / Integracje / DealerCRM
Uzupełnij klucz API i adres API (skontaktuj się z nami aby uzyskać dane).
Klucz API
Adres API
Po uzupełnieniu danych klucza i API można pobrać użytkowników, klikając przycisk Pobierz użytkowników
Następnie trzeba powiązać konto użytkownika Focus'a z kontem użytkownika w DealerCRM. Skontaktuj się z nami aby powiązać konta DealerCRM z kontem agenta w Focus. Konfiguracja wymaga specjalnych uprawnień.
Ważne!
Dostęp do integracji z DealerCRM musi być wcześniej uruchomiony przez zespół Focus, jak i warunki uruchomienia należy ustalić z Focus
Konfiguracja po stronie Focus:
Focus musi uruchomić webhooki
Integracja z Focus Telecom V1
Jak działa integracja?
Integracja z Focus Telecom pozwala na dzwonienie do klientów z interfejsu DealerCRM z miejsc gdzie występuje numer telefonu klienta takich jak:
strona klienta
panel sprzedaży z danymi klienta
Wystarczy kliknąć na przycisk Zadzwoń, który znajduje się w tabelce z informacjami o kliencie.
Konfiguracja integracji
W CRM trzeba skonfigurować konto zewnętrzne dla połączenia centralki w tym celu potrzebujemy informacji:
adres API
klucz API
Konieczne jest również skonfigurowanie uprawnień, trzeba ustawić:
uprawnienia użytkownika do Centrali telefonicznej oraz Click2call Focus Telecom
w ustawieniach konta użytkownika w CRM trzeba ustawić:
w sekcji Centrum telefoniczne ustawić rodzaj konta na telecom
powiązać z listy rozwijanej odpowiednie konto agenta
Aby aplikacja działała poprawnie, należy zalogować się w panelu Focus Telecom na koncie agenta oraz skonfigurować i zalogować się w aplikacji WebPhone, która dostępna jest pod tym linkiem.
Jak działa aplikacja
w górnym białym pasku możemy wpisać wybrany numer telefonu
zielona słuchawka uruchomi dzwonienie, czerwona rozłączy połączenie
Pozostałe ikony oznaczają po kolei:
włączenie / wyłączenie automatycznego odbierania połączeń | |
włączenie / wyłączenie trybu "nie przeszkadzać" | |
ustawienia: informacje, ustawienia dźwięku, ustawienia ogólne | |
historia kontaktów |
Połączenia wychodzące
Po kliknięciu na "Zadzwoń" w prawym dolnym rogu ekranu wyświetli nam się powiadomienie "Nawiązywanie połączenia". Po kliknięciu na "Zadzwoń" pozostałe akcje obsługujemy już za pomocą aplikacji, np. jeśli klient nie odbiera, to wciskamy czerwoną słuchawkę.
Wykrywanie połączeń przychodzących
Aplikacja ma również możliwość wykrywania połączeń przychodzących - kiedy ktoś do nas zadzwoni, to w prawym dolnym rogu otrzymamy powiadomienie, kto dzwoni wraz z możliwością podejrzenia karty klienta (jeśli dana osoba jest już wpisana do CRM). Odbieramy za pomocą zielonej słuchawki na aplikacji.
Raport rozmów
Dane o wszystkich odbytych rozmowach znajdują się w raporcie rozmów, który dostępny jest w zakładce Raporty->Pozostałe->Raport rozmów. W raporcie znajdują się takie dane, jak:
nazwa klienta
handlowiec, który rozmawiał z klientem
źródło połączenia (focus / telefon)
numer telefonu klienta
dodana notatka
typ połączenia (przychodzące / wychodzące)
data połączenia
plik z rozmową
Dane możemy filtrować po:
handlowcu,
numerze telefonu
notatce
typie połączenia
kliencie
dacie rozmowy
Raport możemy eksportować za pomocą przycisku "Eksportuj" i dodawać klientów z jego poziomu klikając na "Dodaj klienta".
Informacje o wykonanych połączeniach są również widoczne z poziomu procesu sprzedaży:




















