Przejdź do głównej zawartości

RAPORTY - Analiza efektywności pracy

Karolina Marach avatar
Napisane przez Karolina Marach
Zaktualizowano ponad 3 miesiące temu

Aby wiedzieć czy we właściwy sposób dział sprzedaży wykorzystuje potencjał rynku, spływające leady czy rekomendacje konieczna jest szczegółowa analiza pracy doradców.

Efektywność pracy doradców możemy znaleźć w trzech miejscach w systemie:

  • w raporcie ruchu gdzie wybranie odpowiednich filtrów pozwala mierzyć efektywność w bardzo szczegółowy sposób

  • na pulpicie, który jest narzędziem do codziennej analizy tego, co dzieje się w salonie oraz na wyznaczanie celów poszczególnych działań na lejku sprzedaży

Efektywność to liczba wyrażona w procentach będąca w nawiasie obok (w przypadku dwóch pierwszych) lub poniżej (w przypadku lejka sprzedaży) danego parametru.

Ważne!

Liczba ta jest liczona zawsze w stosunku do liczby nowych procesów.

Przykład:

Handlowiec dodał 10 procesów w danym miesiącu. Pozostałe parametry wyglądały tak:

  • 30 spotkań/telefonów (skuteczność 300%)

  • 7 jazd próbnych (skuteczność 70%)

  • 8 ofert (skuteczność 80%)

  • 4 zamówienia (skuteczność 40%)

  • 2 faktury (skuteczność 20%)

  • 2 wydania (skuteczność 20%)

Dodatkowo raport ruchu w salonie oraz raport rezygnacji pokazuje parametry: oferty F&I, ofert akcesoria, rezygnacje.

Zastosowanie praktyczne:

  • wyznaczenie planu w pierwszym etapie pracy na systemie (1-3 miesiąca) ma na celu sprawdzenie czy doradcy w ogóle rejestrują swoje aktywności w systemie - jeśli ktoś w każdym parametrze ma wartości pomiędzy 80% a 100% wówczas pewne jest, że w systemie nie rejestruje wszystkich aktywności

  • wyciąganie wniosków i planowanie przyszłych działań - w momencie, gdy mamy pewność, że wszystkie aktywności są rejestrowane możemy wyciągać wnioski biznesowo-rozwojowe.

Przykład 1:

Jeśli dany handlowiec ma efektywność zamykania transakcji niższą niż np. wynik najlepszego handlowca lub średnia dla całego salonu, wówczas jest to dla niego obszar rozwojowy.

Przykład 2:

Jeśli dany handlowiec ma skuteczność wygrywania wyższą niż inne osoby w dealerstwie być może to materiał na wewnętrznego trenera, który podzieli się swoimi wynikami z kolegami.

Przykład 3:

Analiza historycznych wyników efektywności pozwala na właściwe wyznaczenie celów na nadchodzące miesiące. Pozwala to na zaplanowanie realnych działań aby osiągnąć wyniki sprzedaży.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?