Raport ten jest rozwinięciem lejka sprzedaży i zawiera wszystkie dane powiązane z procesami. Znajdują się w nim zarówno procesy typu walk-in (klient przychodzący do salonu) jak i te utworzone na podstawie przychodzących leadów.
To niezwykle użyteczny raport dla managerów sprzedaży, pozwalający na szczegółową analizę niemal każdego aspektu funkcjonowania stacji dealerskiej w odniesieniu do salonu, zespołu handlowego i wybranych doradców handlowych. Raport może służyć do codziennych czy cotygodniowych odpraw z pracownikami.
W prosty sposób pozwala ocenić efektywność poszczególnych kampanii marketingowych i innych działań podejmowanych w dealerstwie.
Domyślny widok i filtrowanie
Domyślnym widokiem w raporcie ruchu jest tabela danych z aktualnego miesiąca podzielona na salony. Dane widoczne w raporcie można modyfikować za pomocą takich filtrów jak:
Pochodzenie procesów:
- Ruch w salonie – w raporcie pokażą nam się dane z procesów sprzedaży założonych przez zakładkę Klienci -> Nowa sprzedaż, czyli tzw. Walk-in.
- Ruch www – w raporcie pokażą nam się dane z procesów sprzedaży założonych z leadów
- Ruch w salonie & Ruch www – w raporcie pokażą nam się dane z wszystkich procesów sprzedaży
Forma kontaktu - można wybrać, czy szukamy klientów z salonu, z wizyty u klienta, telefonu przychodzącego czy wychodzącego
Źródła klientów – ten filtr pozwoli nam przeanalizować skuteczność poszczególnych źródeł pozyskiwania klientów. Źródło określa się podczas zakładania nowego procesu sprzedaży.
Strefa - ten filtr będzie widoczny, jeżeli mamy w systemie zdefiniowane strefy z przypisanymi do nich salonami.
Salon – po wybraniu salonu dane w raporcie będą widoczne w podziale na użytkowników przypisanych do danego salonu.
Rola użytkownika – bardzo przydatny filtr, aby wyselekcjonować interesującą nas grupę. Najczęściej wybierane role to sprzedawca/handlowiec, kierownik/szef sprzedaży.
Użytkownik – możemy zawęzić dane w raporcie do wybranych użytkowników.
Zakres dat – możemy skorzystać z dostępnych w lewej kolumnie zdefiniowanych zakresów czasu lub w prawej kolumnie w kalendarzu zaznaczyć interesujący nas zakres dat.
Opis danych
Co oznaczają poszczególne dane?
"Nowe leady" - liczba wszystkich leadów, jaka napłynęła w danym okresie.
"Spam" - leady, które zostały zamknięte.
"Ruch w salonie" - liczba klientów wchodzących do salonu (ruch w salonie oznaczają osoby z odpowiednim uprawnieniem, z reguły posiadające w CRM rolę recepcja lub greeter).
"Nowe procesy" - liczba nowych procesów sprzedaży utworzonych w danym okresie.
"Nowi klienci" - liczba nowych klientów dodanych do CRM, zazwyczaj liczba nowych klientów będzie niższa niż nowych procesów, ze względu na zakładanie więcej niż jednego nowego procesu u jednego klienta.
"Spotkania" - liczba notatek z procesów sprzedaży oznaczonych jako spotkanie.
"Telefony" - liczba telefonów wykonanych do klienta liczona na podstawie utworzonej w procesie notatki "Rozmowa telefoniczna"
"Telefony przychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon przychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)
"Telefony wychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon wychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)
"E-mail" - liczba wysłanych wiadomości e-mail
"SMS" - liczba wysłanych wiadomości SMS
Ważne!
Spotkania, telefony, e-maile i sms-y są liczone tylko dla procesów będących „w trakcie”. Od momentu przejścia do statusu „oczekiwanie na skan umowy” te dane nie są doliczane do raportu ruchu.
"Oferty" - liczba wygenerowanych ofert
"Oferty F&I" - liczba wygenerowanych ofert F&I
"Oferty F&I (zadania)" - liczba zadań "Przygotuj ofertę F&I"
"Oferty na akcesoria" - liczba wygenerowanych ofert na akcesoria
"Jazdy próbne" - liczba wygenerowanych formularzy jazdy próbnej (zliczane są zarówno jazdy próbne, jak i użyczenia)
Ważne!
Oferty i Jazdy próbne są liczone jako 1 oferta na 1 proces sprzedaży na dzień. To znaczy, że jeśli na konkretnym procesie sprzedaży jednego dnia wprowadzę 2 lub więcej oferty lub jazdy próbne do raportu ruchu zliczy się tylko 1.
"Zamówienia" - liczba zamówień
"Faktury" - liczba wystawionych faktur
"Rezygnacje" - liczba rezygnacji z procesów sprzedaży
"Rekomendacje pozyskane" - liczba pozyskanych rekomendacji
Po kliknięciu w dowolną liczbę w raporcie możemy przejść do widoku szczegółowego - prezentowane są w nim szczegóły procesów, których dana liczba dotyczy.
Przy większości prezentowanych danych pojawia się nawias z odpowiednią wartością procentową. To nic innego jak konwersja, która odnosi wszelkie aktywności do liczby założonych procesów. Jeśli zatem w tabeli posiadamy 4 oferty przy 8 założonych procesach wówczas nasza konwersja wynosić będzie 50%.
Jak analizować raport ruchu?
Co oznaczają poszczególne dane?
"Nowe leady" - liczba wszystkich leadów, jaka napłynęła w danym okresie.
"Spam" - leady, które zostały zamknięte.
"Ruch w salonie" - liczba klientów wchodzących do salonu (ruch w salonie oznaczają osoby z odpowiednim uprawnieniem, z reguły posiadające w CRM rolę recepcja lub greeter).
"Nowe procesy" - liczba nowych procesów sprzedaży utworzonych w danym okresie.
"Nowi klienci" - liczba nowych klientów dodanych do CRM, zazwyczaj liczba nowych klientów będzie niższa niż nowych procesów, ze względu na zakładanie więcej niż jednego nowego procesu u jednego klienta.
"Spotkania" - liczba notatek z procesów sprzedaży oznaczonych jako spotkanie.
"Telefony" - liczba telefonów wykonanych do klienta liczona na podstawie utworzonej w procesie notatki "Rozmowa telefoniczna"
"Telefony przychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon przychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)
"Telefony wychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon wychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)
"E-mail" - liczba wysłanych wiadomości e-mail
"SMS" - liczba wysłanych wiadomości SMS
Ważne!
Spotkania, telefony, e-maile i sms-y są liczone tylko dla procesów będących „w trakcie”. Od momentu przejścia do statusu „oczekiwanie na skan umowy” te dane nie są doliczane do raportu ruchu.
"Oferty" - liczba pojazdów, dla których wygenerowano ofertę
"Oferty F&I" - liczba wygenerowanych ofert F&I
"Oferty F&I (zadania)" - liczba zadań "Przygotuj ofertę F&I"
"Oferty na akcesoria" - liczba wygenerowanych ofert na akcesoria
"Jazdy próbne" - liczba wygenerowanych rezerwacji dla jazd próbnych, liczone w następujący sposób: jedna jazda próbna - jedna rezerwacja, nawet jeśli jest to kolejna rezerwacja utworzona w tym samym procesie i w tym samym dniu.
Przykład: Jeśli na procesie klienta tego samego dnia utworzone zostaną dwie rezerwacje wówczas wynik finalny będzie wynosił dwa.
Ważne!
Oferty i Jazdy próbne są liczone jako 1 oferta na jeden pojazd i 1 jazda próbna na jedną wygenerowaną rezerwację. To znaczy, że jeśli na konkretnym procesie sprzedaży wprowadzę dwie oferty (pierwsza na 2 pojazdy a druga na 3 pojazdy) oraz wygeneruję dwie rezerwacje do raportu ruchu zliczy się 5 ofert i 2 jazdy próbne.
"Zamówienia" - liczba zamówień
"Faktury" - liczba wystawionych faktur
"Rezygnacje" - liczba rezygnacji z procesów sprzedaży
"Rekomendacje pozyskane" - liczba pozyskanych rekomendacji
Po kliknięciu w dowolną liczbę w raporcie możemy przejść do widoku szczegółowego - prezentowane są w nim szczegóły procesów, których dana liczba dotyczy.
Przy większości prezentowanych danych pojawia się nawias z odpowiednią wartością procentową. To nic innego jak konwersja, która odnosi wszelkie aktywności do liczby założonych procesów. Jeśli zatem w tabeli posiadamy 4 oferty przy 8 założonych procesach wówczas nasza konwersja wynosić będzie 50%.