Przejdź do głównej zawartości

RAPORTY - Raport ruchu

Karolina Marach avatar
Napisane przez Karolina Marach
Zaktualizowano ponad 4 miesiące temu

Raport ten jest rozwinięciem lejka sprzedaży i zawiera wszystkie dane powiązane z procesami. Znajdują się w nim zarówno procesy typu walk-in (klient przychodzący do salonu) jak i te utworzone na podstawie przychodzących leadów.

To niezwykle użyteczny raport dla managerów sprzedaży, pozwalający na szczegółową analizę niemal każdego aspektu funkcjonowania stacji dealerskiej w odniesieniu do salonu, zespołu handlowego i wybranych doradców handlowych. Raport może służyć do codziennych czy cotygodniowych odpraw z pracownikami.

W prosty sposób pozwala ocenić efektywność poszczególnych kampanii marketingowych i innych działań podejmowanych w dealerstwie.

Domyślny widok i filtrowanie

Domyślnym widokiem w raporcie ruchu jest tabela danych z aktualnego miesiąca podzielona na salony. Dane widoczne w raporcie można modyfikować za pomocą takich filtrów jak:

  • Pochodzenie procesów:
    - Ruch w salonie – w raporcie pokażą nam się dane z procesów sprzedaży założonych przez zakładkę Klienci -> Nowa sprzedaż, czyli tzw. Walk-in.
    - Ruch www – w raporcie pokażą nam się dane z procesów sprzedaży założonych z leadów
    - Ruch w salonie & Ruch www – w raporcie pokażą nam się dane z wszystkich procesów sprzedaży

  • Forma kontaktu - można wybrać, czy szukamy klientów z salonu, z wizyty u klienta, telefonu przychodzącego czy wychodzącego

  • Źródła klientów – ten filtr pozwoli nam przeanalizować skuteczność poszczególnych źródeł pozyskiwania klientów. Źródło określa się podczas zakładania nowego procesu sprzedaży.

  • Strefa - ten filtr będzie widoczny, jeżeli mamy w systemie zdefiniowane strefy z przypisanymi do nich salonami.

  • Salon – po wybraniu salonu dane w raporcie będą widoczne w podziale na użytkowników przypisanych do danego salonu.

  • Rola użytkownika – bardzo przydatny filtr, aby wyselekcjonować interesującą nas grupę. Najczęściej wybierane role to sprzedawca/handlowiec, kierownik/szef sprzedaży.

  • Użytkownik – możemy zawęzić dane w raporcie do wybranych użytkowników.

  • Zakres dat – możemy skorzystać z dostępnych w lewej kolumnie zdefiniowanych zakresów czasu lub w prawej kolumnie w kalendarzu zaznaczyć interesujący nas zakres dat.

Opis danych

Co oznaczają poszczególne dane?

  • "Nowe leady" - liczba wszystkich leadów, jaka napłynęła w danym okresie.

  • "Spam" - leady, które zostały zamknięte.

  • "Ruch w salonie" - liczba klientów wchodzących do salonu (ruch w salonie oznaczają osoby z odpowiednim uprawnieniem, z reguły posiadające w CRM rolę recepcja lub greeter).

  • "Nowe procesy" - liczba nowych procesów sprzedaży utworzonych w danym okresie.

  • "Nowi klienci" - liczba nowych klientów dodanych do CRM, zazwyczaj liczba nowych klientów będzie niższa niż nowych procesów, ze względu na zakładanie więcej niż jednego nowego procesu u jednego klienta.

  • "Spotkania" - liczba notatek z procesów sprzedaży oznaczonych jako spotkanie.

  • "Telefony" - liczba telefonów wykonanych do klienta liczona na podstawie utworzonej w procesie notatki "Rozmowa telefoniczna"

  • "Telefony przychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon przychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)

  • "Telefony wychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon wychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)

  • "E-mail" - liczba wysłanych wiadomości e-mail

  • "SMS" - liczba wysłanych wiadomości SMS

Ważne!

Spotkania, telefony, e-maile i sms-y są liczone tylko dla procesów będących „w trakcie”. Od momentu przejścia do statusu „oczekiwanie na skan umowy” te dane nie są doliczane do raportu ruchu.

  • "Oferty" - liczba wygenerowanych ofert

  • "Oferty F&I" - liczba wygenerowanych ofert F&I

  • "Oferty F&I (zadania)" - liczba zadań "Przygotuj ofertę F&I"

  • "Oferty na akcesoria" - liczba wygenerowanych ofert na akcesoria

  • "Jazdy próbne" - liczba wygenerowanych formularzy jazdy próbnej (zliczane są zarówno jazdy próbne, jak i użyczenia)

Ważne!

Oferty i Jazdy próbne są liczone jako 1 oferta na 1 proces sprzedaży na dzień. To znaczy, że jeśli na konkretnym procesie sprzedaży jednego dnia wprowadzę 2 lub więcej oferty lub jazdy próbne do raportu ruchu zliczy się tylko 1.

  • "Zamówienia" - liczba zamówień

  • "Faktury" - liczba wystawionych faktur

  • "Rezygnacje" - liczba rezygnacji z procesów sprzedaży

  • "Rekomendacje pozyskane" - liczba pozyskanych rekomendacji

Po kliknięciu w dowolną liczbę w raporcie możemy przejść do widoku szczegółowego - prezentowane są w nim szczegóły procesów, których dana liczba dotyczy.

Przy większości prezentowanych danych pojawia się nawias z odpowiednią wartością procentową. To nic innego jak konwersja, która odnosi wszelkie aktywności do liczby założonych procesów. Jeśli zatem w tabeli posiadamy 4 oferty przy 8 założonych procesach wówczas nasza konwersja wynosić będzie 50%.

Jak analizować raport ruchu?

Co oznaczają poszczególne dane?

  • "Nowe leady" - liczba wszystkich leadów, jaka napłynęła w danym okresie.

  • "Spam" - leady, które zostały zamknięte.

  • "Ruch w salonie" - liczba klientów wchodzących do salonu (ruch w salonie oznaczają osoby z odpowiednim uprawnieniem, z reguły posiadające w CRM rolę recepcja lub greeter).

  • "Nowe procesy" - liczba nowych procesów sprzedaży utworzonych w danym okresie.

  • "Nowi klienci" - liczba nowych klientów dodanych do CRM, zazwyczaj liczba nowych klientów będzie niższa niż nowych procesów, ze względu na zakładanie więcej niż jednego nowego procesu u jednego klienta.

  • "Spotkania" - liczba notatek z procesów sprzedaży oznaczonych jako spotkanie.

  • "Telefony" - liczba telefonów wykonanych do klienta liczona na podstawie utworzonej w procesie notatki "Rozmowa telefoniczna"

  • "Telefony przychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon przychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)

  • "Telefony wychodzące" - liczba klientów pozyskanych poprzez telefon wychodzący (konieczne wykorzystanie aplikacji mobilnej)

  • "E-mail" - liczba wysłanych wiadomości e-mail

  • "SMS" - liczba wysłanych wiadomości SMS

Ważne!

Spotkania, telefony, e-maile i sms-y są liczone tylko dla procesów będących „w trakcie”. Od momentu przejścia do statusu „oczekiwanie na skan umowy” te dane nie są doliczane do raportu ruchu.

  • "Oferty" - liczba pojazdów, dla których wygenerowano ofertę

  • "Oferty F&I" - liczba wygenerowanych ofert F&I

  • "Oferty F&I (zadania)" - liczba zadań "Przygotuj ofertę F&I"

  • "Oferty na akcesoria" - liczba wygenerowanych ofert na akcesoria

  • "Jazdy próbne" - liczba wygenerowanych rezerwacji dla jazd próbnych, liczone w następujący sposób: jedna jazda próbna - jedna rezerwacja, nawet jeśli jest to kolejna rezerwacja utworzona w tym samym procesie i w tym samym dniu.
    Przykład: Jeśli na procesie klienta tego samego dnia utworzone zostaną dwie rezerwacje wówczas wynik finalny będzie wynosił dwa.

Ważne!

Oferty i Jazdy próbne są liczone jako 1 oferta na jeden pojazd i 1 jazda próbna na jedną wygenerowaną rezerwację. To znaczy, że jeśli na konkretnym procesie sprzedaży wprowadzę dwie oferty (pierwsza na 2 pojazdy a druga na 3 pojazdy) oraz wygeneruję dwie rezerwacje do raportu ruchu zliczy się 5 ofert i 2 jazdy próbne.

  • "Zamówienia" - liczba zamówień

  • "Faktury" - liczba wystawionych faktur

  • "Rezygnacje" - liczba rezygnacji z procesów sprzedaży

  • "Rekomendacje pozyskane" - liczba pozyskanych rekomendacji

Po kliknięciu w dowolną liczbę w raporcie możemy przejść do widoku szczegółowego - prezentowane są w nim szczegóły procesów, których dana liczba dotyczy.

Przy większości prezentowanych danych pojawia się nawias z odpowiednią wartością procentową. To nic innego jak konwersja, która odnosi wszelkie aktywności do liczby założonych procesów. Jeśli zatem w tabeli posiadamy 4 oferty przy 8 założonych procesach wówczas nasza konwersja wynosić będzie 50%.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?