System DealerCRM umożliwia tworzenie własnych kampanii marketingowych. W tym wpisie dowiesz się:
Jak utworzyć nową kampanię
Jakie wyróżniamy rodzaje kampanii w systemie
Jak określić zasięg kampanii
Jak dodać własną bazę klientów
Tworzenie i uruchamianie - krok po kroku
Aby utworzyć nową kampanię marketingową z głównego menu systemu przejdź do zakładki Marketing, a następnie w sekcji "Kampanie marketingowe" wybierz Utwórz nową kampanię.
Kolejnym krokiem jest wypełnienie krótkiego formularza. To tutaj nadaj nazwę swojej kampanii (1) oraz dodaj jej krótki opis (2). Ważnym etapem tego kroku jest wybór kanału dystrybucji, czyli innymi słowy rodzaju kampanii.
Wyróżniamy trzy rodzaje kampanii marketingowych (3):
Zadania dla handlowców - w DealerCRM tworzone są zadania dla handlowców, w takim przypadku można ustawić nazwę, opis i komentarz dla handlowców do zadania, które otrzymają.
Kampania SMS - po dodaniu takiej kampanii należy ustawić treść SMS. Do wysyłki wymagana jest skonfigurowania obsługa wysyłki SMS w tym celu skontaktuj się z Nami poprzez dział Pomocy.
Kampania e-mail - wysyłka kampanii email wymaga ustawienia treści wiadomości mailowej.
1. ustaw temat wiadomości,
2. w systemie możesz skorzystać z edytora treści e-mail lub wgrać plik kampanii, wybierając odpowiednie ustawienie w polu Wybierz sposób wprowadzenia treści e-maila
3. ustaw treść wiadomości.
Aby utworzyć kampanię wybierz Zapisz zmiany.
Następnie należy dokończyć konfigurację kampanii ustawiając jej treść. W tym celu przejdź do Listy kampanii (Marketing -> Kampanie marketingowe).
W zależności od rodzaju kampanii masz możliwość ustawienia jej treści - Zadania, SMS, E-mail.
Po uzupełnieniu treści należy dodać odbiorców (czyli określić zasięg) kampanii. W tym celu w kolumnie Odbiorcy dla interesującej Cię kampanii wybierz Wybierz odbiorców.
Ukaże się menu, w którym masz możliwość dodania odbiorców na podstawie trzech typów baz.
Bazy z jakich można skorzystać podczas określania zasięgu kampanii to:
Baza CRM - aby określić zasięg na podstawie bazy CRM należy skorzystać z filtrów - dodających i/lub wykluczających.
Filtr dodający pozwala określić warunki dla klientów, które dodadzą ich do listy odbiorców.
Wybierz pożądane parametry odbiorców aby określić rozmiar listy odbiorców, do których zostanie wysłana kampania.
Im bardziej ogólne parametry zastosujesz, tym lista będzie większa.
Można zdefiniować grupę odbiorców ze względu na salon, markę, czy model, a także po parametrach procesu sprzedaży jak data wydania, czy data planowanego zakupu.
Można również zdefiniować odbiorców po danych demograficznych jak płeć, wiek, źródło lub po prostu rodzaj klienta - flotowy lub indywidualny.
Filtr wykluczający posiadają te same parametry co filtr dodający ale działa odwrotnie, ponieważ na podstawie wybranych parametrów wyklucza odbiorców.
Baza DMS - dodanie klientów do listy odbiorców na podstawie bazy DMS może nastąpić przy użyciu przycisku Dodaj odbiorców.
Jego działanie jest zbliżone do działania filtra dodającego dla bazy CRM.
Aby dodać odbiorców należy skorzystać z wyszukiwarki, dla której można określić poszczególne warunki, np.
Imię i nazwisko / Nazwę firmy
Dane teleadresowe (m.in. e-mail, telefon, adres)
Dane pojazdu (m.in. marka, model).
Własna baza kontaktów - istnieje możliwość wczytania własnej bazy kontaktów zaimportowanej do systemu. Własne bazy kontaktów można dodawać w sekcji o takiej samej nazwie
Jak wygląda dodanie własnej bazy?
1. Otwórz stronę Własne bazy kontaktów.
2. Kliknij przycisk Dodaj bazę.
3. Ustaw nazwę bazy, informacje o bazie i dostępność, czyli jakie salony będą miały do niej dostęp.
4. Zaznacz opcję 'baza aktywna'.
5. Zapisz.
6. Po zapisaniu, możesz edytować te ustawienia, usunąć bazę lub dodać do niej kontakty.
7. Dodając kontakty postępuj z instrukcją formularza, skorzystaj z podglądu pliku XLS, aby odpowiednio przygotować plik do importu.
8. Następnie wróć do listy kampanii, dla interesującej Cię kampanii przejdź do widoku wyboru odbiorców i Wczytaj nową bazę kontaktów.
Po określeniu zasięgu kampanii masz możliwość Podglądu odbiorców.
Wskazówka ✔
Dodatkową funkcjonalnością w przypadku podglądu odbiorców jest możliwość indywidualnego włączenia/wykluczenia określonego klienta (odbiorcy) z wysyłki. W tym celu, dla wybranego odbiorcy, skorzystaj z checkboxa znajdującego się w lewej kolumnie tabeli.
Ostatnim krokiem dla przygotowania kampanii marketingowej jest jej uruchomienie.
Po wybraniu przycisku Uruchom kampanię pojawi się podsumowanie zasięgu kampanii. Z tego miejsca w razie potrzeby możesz wrócić do widoku edycji wybranych odbiorców (zasięgu). Jeśli nie masz zastrzeżeń możesz uruchomić kampanię.
W przypadku kampanii e-mail uruchomienie wiąże się z możliwością pobrania pliku CSV z danymi
W przypadku kampanii SMS uruchomienie wiąże się z możliwością pobrania pliku CSV, a w przypadku jeśli jest skonfigurowana integracja z bramką SMS istnieje możliwość wysyłki kampanii z CRM.
W przypadku kampanii zadań powstają zadania przydzielone do wybranych osób.
Poniżej widok po uruchomieniu kampanii dla wszystkich trzech rodzajów dostępnych w systemie DealerCRM.










