Przejdź do głównej zawartości

USTAWIENIA - Zakres uprawnień dla ról

Karolina Marach avatar
Napisane przez Karolina Marach
Zaktualizowano ponad 4 miesiące temu

Każdy z użytkowników DealerCRM posiada przypisaną do siebie rolę.

Role dzielą się na globalne oraz lokalne:

  • Rola globalna (np. Dyrektor sprzedaży) - daje użytkownikowi dostęp do wszystkich lokalizacji w danej organizacji, przez co użytkownik widzi dane ze wszystkich salonów na podstawie swoich uprawnień.

  • Rola lokalna (np. Kierownik salonu, Handlowiec) - jest przypisywana do konkretnego salonu, a co za tym idzie użytkownik widzi dane tylko z salonów wynikających z ról lokalnych na podstawie uprawnień.

Poszczególne role różnią się od siebie zakresem uprawnień.

Rola

Typ roli

Najważniejsze cechy

Dyrektor sprzedaży

Globalna

Najwyższa dostępna rola, przeznaczona dla Właścicieli, Prezesów, Dyrektorów zarządzających itp., szeroki zakres uprawnień, dostęp do danych we wszystkich salonach organizacji, dostęp do procesów i raportów.

Kierownik salonu

Lokalna

Szeroki zakres uprawnień, dostęp do danych w ramach określonych salonów organizacji, możliwość edycji procesów sprzedaży (usuwanie dokumentów), odpowiedzialny za akceptacje/potwierdzenia (np. zgód RODO), usuwanie zadań, wyznaczanie celów salonu/Handlowca, możliwość przydzielania leadów

Handlowiec

Lokalna

Dostęp do modułu sprzedażowego, możliwość tworzenia i obsługi procesów sprzedaży, dostęp do leadów, możliwość tworzenia ogłoszeń, odpowiedzialny za kontakt z Klientem i obsługę posprzedażową

Asystentka działu sprzedaży

Lokalna

Ograniczony zakres uprawnień, dostęp do wybranych funkcjonalności systemu (podgląd dokumentów w procesie sprzedaży), możliwość monitorowania ruchu w salonie

Asystentka Zarządu

Globalna

Dostęp do wybranych funkcji systemu związanych z dodawaniem i edycją danych Klientów, wgląd do dokumentów w procesie sprzedaży, możliwość tworzenia leadów, dostęp do raportów

Księgowość

Globalna

Dostęp do modułu Księgowości, dodawanie faktur zaliczkowych, sprzedażowych, oznaczanie opłacenia faktury

Marketing

Globalna

Dostęp do modułu Marketingu, dodawanie ogłoszeń, tworzenie i edycja planów marketingowych, wgląd do skrzynki odbiorczej leadów oraz określonych raportów

Asystentka

Globalna

Ograniczony zakres uprawnień, możliwość pobierania dokumentów z procesu sprzedaży, dostęp do danych Klientów

Dyrektor serwisu

Globalna

Dostęp do modułu serwisowego, księgowości serwisu, rezerwacji i raportów serwisowych

Doradca Serwisowy

Lokalna

Dostęp do modułu serwisowego, możliwość obsługi leadów, dostęp od raportów serwisowych, obsługa rezerwacji serwisowych

Kierownik Serwisu

Lokalna

Dostęp do modułu serwisowego, tworzenie nowych leadów, dostęp do modułu marketingu, tworzenie kampanii marketingowych, dostęp do raportów serwisowych

Asystentka Serwisu

Lokalna

Ograniczony zakres uprawnień, dostęp do zarządzania rezerwacjami serwisowymi

Call Center

Globalna

Dostęp do danych Klientów oraz dokumentów w procesach sprzedaży, możliwość wykonywania zadań innych Użytkowników

Sprzedaż ubezpieczeń

Lokalna

Dostęp do modułu F&I, mozliwość przygotowywania ofert oraz przeprowadzenia procesów sprzedażowych ubezpieczeń, odpowiedzialny za obsługę posprzedażową ubezpieczenia - wznowienia

Dział F&I

Lokalna

Dostęp do modułu F&I, wgląd w dane osobowe Klientów, możliwość przygotowywania ofert F&I oraz tworzenia nowych procesów sprzedaży ubezpieczeń i finansowań

Dosprzedaż akcesoriów

Lokalna

Ograniczony zakrs uprawnień, dostęp do danych z procesów sprzedażowych

Administracja sprzedaży

Lokalna

Dostęp do danch z procesów sprzedażowych, wgląd w księgowość oraz raporty sprzedażowe

Specjalista ds. CRM

Lokalna

Szeroki zakres uprawnień związany z dostępem do procesów sprzedażowych, możliwość ich edycji, dodawanie, usuwanie dokumentów, wgląd w księgowość, możliwosć dodawania faktur i ich opłacania, dostęp do leadów, możlwiosć tworzenia i przydzielania leadów, dostęp do modułu Stocku, możlwiość dodawania i edycji pojazdów, dostęp do ustawień systemowych, możliwość dodawania/usuwania użytkowników, zarządzanie ich uprawnieniami

Konsultant

Lokalna

Dostęp do modułu sprzedażowego, możliwość podglądu procesów, dodawanie i edycja danych klientów, możliwość pobierania dokumentów z procesów, dostęp do skrzynki odbiorcej leadów, możliwość tworzenia i usuwania leadów, wgląd do zadań innych Użytkowników i możliwość i ch przejmowania

Controlling

Globalna

Szeroki zakres uprawnień, dostęp do procesów sprzedażowych, wgląd w księgowość, leady, moduł Marketingu, raporty, dostęp do modułu Odkupu, dostęp do funkcji przełączenia na innego Użytkownika, edycja danych salonu, możliwość utworzenia/usunięcia Użytkownika

Handlowiec bez wyznaczania celi

Lokalna

Bardzo wąski zakres uprawnień, rola techniczna pozwalająca na dostęp do systemu bez odkładania danych o Użytkowniku w raportach

Laboratorium

Globalna

Bardzo wąski zakres uprawnień, rola techniczna pozwalająca na dostęp do systemu bez odkładania danych o Użytkowniku w raportach

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?